Sprzedażowe doktryny mówią, że klient ma zawsze rację. Błąd!.
Klient może wiedzieć czego oczekuje i może to doskonale opisać, jak według niego powinien wyglądać program, ale nie ma zawsze racji. Naprawdę rzadko udaje się klientowi wytłumaczyć, że z perspektywy lat doświadczeń, dziesiątek wdrożeń systemu i podobnych problemów niemalże przy każdym wdrożeniu, ma się wiedzę, która pozwala powiedzieć:

“Drogi kliencie, wiem, że ta funkcja w systemie CRM nie będzie dobry rozwiązaniem”.

Zastanówmy się: kto dysponuje większą wiedzą? Klient – najczęściej laik niezorientowany w sprawach technicznych czy cały doświadczony zespół projektowy – deweloperzy, architekci oraz programiści?

Nasz bohater Przemek doskonale wie jak wybrnąć z sytuacji gdy klient upiera się przy swoim.
I tak, gdy klient próbuje sugerować:

– Chciałbym żeby CRM robił to to i jeszcze to, a może….(i tu wymienia jeszcze klika zawiłych funkcjonalności)

Przemek już wie, że to nie będzie łatwa dyskusja, ale jako człowiek z doświadczeniem próbuje klienta przekonywać :

– To nie ma sensu, nie będzie to dobrze wyglądać

Klient może nadal próbować upierać się przy swoim, ale skoro zaufał firmie posiadającej cały sztab profesjonalistów m.in.: developerów, projektantów czy analityków powinien uwierzyć, że przede wszystkim będzie miał do dyspozycji aplikację dobrej jakości, a przy okazji nie musi się za bardzo przejmować jak coś powinno działać lub wyglądać. Jednocześnie będzie to CRM dostosowany do klienta, zawierający niezbędne w jego branży funkcjonalności.

Przekonaj się jak powstaje system CRM dostosowany do klienta. Skontaktuj się z naszym Sales Managerem i wypróbuj całkowicie darmową wersję demo.

Dodaj komentarz