Wreszcie poznajemy Krzysztofa w akcji. Pamiętacie, Krzysztof to szef działu i ogólny “ogarniacz” handlu i IT. Każdy chciałby być taki jak Krzysiek. To wzór dla Przemka i rywal ideowy Janusza.

Krzysztof pamięta czasy dominacji marketingu Kotlerowskiego (który miał ogromny wpływ na rozwój wielu największych firm) i sprzedaży towaru spod lady.
Jednak czasy się zmieniają. Wraz z ewolucją internetu zmieniło się diametralnie podejście do marketingu, sprzedaży i klienta. Chcemy, czy nie – mamy rynek konsumenta. To dobrze? Nie wiemy.
Czy to wymusza na nas jakieś zachowanie? Tak. Systematyczność.

W czasach zamierzchłych, Krzysiek sprzedawał naklejki na starego Fiata. Na każdej naklejce rysował wybrany przez klienta napis i starał się, żeby naklejka zawsze była gotowa na umówiony termin z klientem. W czasach gdy na pytanie – “co jest?” istniała tylko jedna odpowiedź – „nic nie ma”, Krzysiek był handlowym rewolucjonistą.

Dobry CRM w pracy handlowca to podstawa!

Obecnie takie zachowanie jest już dobrze ocenianym standardem. Personalizacja zgodna z wymaganiami klienta i terminowość. Krzysiek obecnie używa narzędzi do tego, żeby spamiętać ogrom zadań, jakie sobie wcześniej zaplanował. Jednym z tych narzędzi jest CRM. Czy to ważne? Spytajcie Janusza, któremu zdarza się zapomnieć o umówionym telefonie do klienta. Być może dlatego jego prowizja to okrągłe 0.

Ale przechodząc do sedna – jeśli umówicie się na randkę i przyjdziecie 30 minut po czasie, to partner będzie czekać? Pewnie nie. Tak samo jest z klientem. Jeśli się umawiacie i nie spełnicie obietnicy, klienta już nie będzie… Czas to pieniądz, więc nikt nie chce go marnować.

Dlatego tym bardziej ważne żeby CRM spełniał swoje zadanie i ułatwiał zapamiętywanie umówionych telefonów i spotkań oraz żeby przechowywał historię kontaktów z klientem. Pierwsza podstawowa zasada – CRM w pracy handlowca ma być ułatwieniem. Powinien pomagać podtrzymywać relację z klientem i dostosowywać oferty pod jego konkretne wymagania.

Przekonaj się jak dedykowany system CRM pomaga w pracy przedstawiciela handlowego. Skontaktuj się z naszym Sales Managerem i wypróbuj całkowicie darmową wersję demo.

Dodaj komentarz