Doskonale wiemy, że każdemu przedstawicielowi handlowemu zależy na skuteczności, efektywności sprzedaży i szybkim osiąganiu założonego targetu. Dlatego warto wybrać narzędzie, które ułatwi działanie w tym zakresie.
Skuteczny handlowiec stara się kategoryzować swoje kontakty. Ma to pomóc  osiągnąć założone cele sprzedażowe. Ale jak oszacować szanse na sprzedaż produktu dla danych klientów?
TradeAssistant wprowadził przydatne funkcjonalności , które pomogą zapanować nad kontaktami.

Możliwość nadawania statusów oraz oceniania klientów po kontakcie z nimi

Przede wszystkim status

Kluczowa umiejętność podczas zdobywania klienta to określenie jego zainteresowania oferowanym produktem. Wiadomo, że czas to pieniądz i często zwyczajnie nie opłaca się inwestować swojego czasu w nierentownego klienta. Dlatego warto już na starcie działań handlowych określić jego status.
Status to także przydatna informacja ze względu na kolejny kontakt. Wiadomo, że z „hot leadem” ten kontakt jest inny. Jest częstszy i konkretniejszy, niż z osobą niezdecydowaną.

Żeby ułatwić proces kategoryzowania klientów, w TradeAssistant po prostu podczas dodawania klienta lub samego zadania, można ustawić jego status. Co ważne, jeżeli klient po kolejnej rozmowie zmieni zdanie – wtedy także bardzo szybko po zrealizowanym zadania można zaktualizować informacje.

Ale status to nie wszystko…

Poza określeniem statusu można w jego ramach nadać ocenę klienta w postaci gwiazdek. Dzięki temu możemy z łatwością określić jego potencjał zakupowy.
W ten sposób mamy podzielonych klientów na mniej lub bardziej zainteresowanych. Wyobraźmy sobie, że z 10 klientami prowadzimy negocjacje i 20 mamy potencjalnie zainteresowanych.
Czy każdy jest równie ważny?
Są klienci strategiczni i rentowni, ale także Ci zainteresowani mniejszymi bądź tańszymi pakietami naszych usług. O każdego z nich trzeba dbać, to warto podkreślić. Jednak w pierwszej kolejności obsługujemy tych, którzy są w stanie realnie zmonetyzować nasz produkt.

Status + ocena = lejek sprzedażowy

Obie opisane opcje dają już dość wyraźny obraz pozyskiwanego klienta.
Zwłaszcza, że statusy i oceny widoczne są na liście klientów, gdzie można dowolnie sortować i wyszukiwać interesujące informacje. Prosta opcja, ale jakże przydatna.

Ponieważ na liście klientów widoczna jest także informacja – kto dodał klienta, to można określić skuteczność handlowca. Kilka kliknięć i wiadomo, ilu z dodanych przez Twojego pracownika kontrahentów jest zainteresowanych, ilu już się zdecydowało na produkt, a także ilu niestety odrzuciło ofertę.

Takie połączenie funkcjonalności tworzy nam lejek sprzedażowy – niezbędne narzędzie w procesie  efektywnego pozyskiwania klientów.

Ale to nie wszystko, mamy jeszcze jedną opcję.

Ocenianie zadań

Dlaczego by nie ocenić zadania?

No właśnie! Dzwonisz do klienta rozmawiasz, notujesz najważniejsze informacje i co dalej? Oceniasz zadanie jak wypadło. Czy dobrze wróży na przyszłość, czy też nie rokuje.

Dodajesz zadanie, edytujesz i oceniasz. Nic nie umknie. Wystarczy, że zajrzysz w zadania powiązane z klientem i zobaczysz jak zostały ocenione. Ocenisz kiedy klient się wahał, a kiedy już zdecydował się na zakup produktu.
Daje to dokładny obraz ile czasu, ile telefonów, ile spotkań musiało minąć, aby klient zgodził się na kupno produktu.
I odwrotnie. Jeśli klient na samym początku wykazywał się dużym zainteresowaniem, natomiast z zadania na zadanie otrzymywał mniej gwiazdek – znaczy, że wycofuje się z procesu sprzedażowego. Warto wtedy się zastanowić, jak dalej postępować z klientem, albo jak przeszkolić handlowca, jeśli problem się nawarstwia.

sprzedaż, poprawa sprzedaży, klienci

Podsumujmy

Trzy proste funkcjonalności:

  1. określenie statusu klienta
  2. ocena zainteresowania klienta ofertą
  3. ocena zadania

Wiele możliwości wykorzystania:

  • widoczność ilości klientów w danej grupie określonej przez status
  • możliwość prowadzenia statystyk ilości pozyskanych klientów
  • możliwość przewidywania ilości pozyskanych klientów w najbliższym czasie
  • ustalanie działań co zrobić żeby osiągnąć lepsze efekty
  • określenie skuteczności handlowca
  • widoczność drogi klienta od początku do końca procesu sprzedażowego
  • możliwość planowania działań poprawiających kontakt z klientem

Jak widać gama możliwości, które dają wdrożone przez nas funkcjonalności jest ogromna.Może to w ogromnej mierze wpłynąć na szybkość i efektywność pozyskiwania klientów.
Rozmawiasz z klientem, wprowadzasz status, oceniasz i nawiązujesz współpracę.

A później… pozostaje już tylko dbać o to, żeby klient nie zmienił swojego statusu 😉

Chcesz wiedzieć więcej?
Skontaktuj się z naszym Sales Managerem i wypróbuj całkowicie darmową wersję demo.

Dodaj komentarz