Niedawno pisaliśmy o naszym wdrożeniu systemu CRM TradeAssistant w firmie zajmującej się car detalingiem. Natchnęło to nasz zespół projektowy do refleksji – w jakich branżach, a właściwie w przypadku jakich usług najbardziej sprawdzi się oprogramowanie CRM?

Wypisaliśmy kilka wniosków, które według nas mają kluczowy charakter:

1. Firma musi mieć styczność z klientem częściej niż raz w roku.

Dlaczego? Ponieważ systemy CRM służą do budowania relacji z klientem. Jeśli firma oferuje jedynie jednorazową usługę, to CRM nie stanie się przydatnym narzędziem. Chyba, że w wersji wspierającej harmonogramowanie pracy i zarządzanie zespołem handlowym – wtedy jak najbardziej.

2. Oferowana przez firmę usługa musi być odnawialna i cykliczna.

Jest to odwrócenie punktu pierwszego. Warto wytłumaczyć to na przykładzie. Usługi cykliczne to przykładowo usługi dentystów czy warsztatów samochodowych. Każdy klient przychodzi na przegląd, czy to jamy ustnej czy coroczną, obowiązkową kontrolę stanu pojazdu. Każdej firmie zależy, żeby klienci przegląd ponownie zrobili właśnie w ich firmie. Jak można zwiększyć szanse na to? Najlepiej w miły sposób powiadomić klienta, że zbliża mu się wizyta i zaprosić go ponownie do siebie. Właśnie do tego służą nowoczesne systemy CRM.

3. Klient może utożsamiać się z usługą.

Nie chodzi tutaj o zmianę klienta w promotora danej firmy, ani nakłanianie by wiecznie spamował tablicę w social media, ale o możliwość utożsamienia się klienta z dobrze wykonaną usługą. Wróćmy do przykładu branży motoryzacyjnej. Jeśli klient korzysta z jednej myjni samochodowej, ponieważ jest ona sprawdzona, to nie będzie chciał zrezygnować z niej. A co więcej, gdy ktoś zauważy efekt usługi, klient może pospieszyć z rekomendacją. Pozytywne opinie to zawsze największy motor wzrostu sprzedaży usług.

4. Firma potrafi dostosować ofertę zarówno dla klienta podstawowego jak i stałego odbiorcy.

Dostosowanie oferty dla klienta na podstawie jego preferencji i historii wcześniejszych usług. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ buduje to niezwykle silną relację. Dzięki temu firma można pokazać, jak dba o swoich stałych partnerów.

Trzeba przyznać, że nasz zespół się postarał w tworzeniu kryteriów charakteryzujących firmę, której CRM może być najbardziej przydatny. Jeśli macie inne zdanie na ten temat, zapraszamy do dyskusji w komentarzach.
A jeżeli chcielibyście sprawdzić jak nasz CRM sprawdzi się w przypadku waszej firmy i waszych usług, zapraszamy do skorzystania z darmowej wersji DEMO.

 

Dodaj komentarz